Utekatter iFokus

Utekatter

Etikett: allmänt
Läst 947 ggr
VildaVittra
1

Kissen har ordet

Om din kisse kunde säga dig ett par sanningens ord, vad skulle denne då säga?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tarotstollan
7

Mina pratar tillräckligt bra utan att jag behöver höra mer!😉😃

Var 5:te minut vid skafferiet……maaaateee mer godis! Mer godis, mer godis….snåla feta kärring😡, meeeer goooodiiiiss maaateee, hör du dåligt kärring? mjauooo, mjauooo.
Jaha, nu hämtade hon chips och vad fick vi?
Kattmat, måste vi äta det, igen? Ingen tonfisk, ingen skinka….maaaateee mera goodiss!

Skämt å sido men jag hoppas att de inte har för mycket att klaga på!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jassan
1

#1 Asgarv!😂 För himla roligt! 

Jag tror min vita katt skulle säga samma sak hihi. 

Min svarta skulle nog väsa åt mig att lämna tillbaka den vita där jag hämtade henne…iallafall ibland då den vita är som jobbigast…enligt henne..😉

https://jazzans.wordpress.com/

Thaeri
1

#1, jag känner igen det där, förutom att Tarzan istället för att prata om godis vill upplysa mig om att all mat är bra, och att han inte fått någon på hela fem minuter måste räknas som djurplågeri!

Wony
1

De skulle nog båda två påpeka att matte och husse är sååå elaka som inte installerat någon kattlucka ännu… Lillan skulle säkert gnälla och be oss lämna bort Chili - den tramsiga slyngeln… 😉

Chili å andra sidan skulle säkert påpeka hur elaka vi är som klipper bort tovor och rakar magen på honom, haha. Fast vi gör det ju för hans skull, då han nog egenligen borde kallas Tovan 😃

[Forest]
2

Bamse skulle väl påpeka att hans matte inte alltid är hemma o kliar på magen. Saga är ganska så nöjd, men hon skulle påpeka att rå kyckling bör serveras till varje måltid. Hon älskar verkligen få kyckling men får det bara varje kväll 😉

[varg74]
2

min skulle säga värdens sämsta jägare är han han kan inte ta död på levande möss jag tar in😡skall jag försöja alla med jakt

ElsaN.01
2

Hon skulle påpeka att vi är ett par otacksamma odågor till tjänare som, när hon tagit sig tid att jaga åt oss, inte äter upp mössen som hon fint lägger framför våra fötter! Hon skulle nog också utrycka sitt missnöje över att hon inte har fri tillgång till räkor, hon tycker inte att det räcker med nån gång i veckan…

cattisa
3

Vår förra katt klagade ibland över att vi inte skötte vädret som han ville.

Han förklarade tydligt för oss att han såg till att allt var som det skulle hemma, och skötte jakten på sork och möss och allt annat som behövdes. Våra uppgifter var att ta fram mat när han ville ha och sköta vädret, d v s se till att det inte regnade och blåste, åtminstone inte samtidigt. Han skötte sina arbetsuppgifter, men vi skötte inte alltid våra! Trots att han påminde oss, och förde långa klagande samtal med oss när vi glömde. Glad

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

[varg74]
2

han katen skulle säga mera att varför får jag inte fri tillgång till mat ´varför är det så trångt i sängen. Varför klappar inte husse mig när jag vill