Utekatter iFokus

Utekatter

Etikettallmänt
Läst 756 ggr
Cahira
0

Blue names

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag soker bla namn at denna blapaddatjej. :)

Hennes ogoninfektion ar under behandling sa onodiga kommentarer undanbedes.

Namn jag lutar mest mot just nu ar Chelsea, Sky, Indigo, Rain eller Ariel som den lilla sjojungfrun. Namnet maste vara feminint och mjukt da hon ar en mycket mjuk tjej bade i personlighet och pals. Namnet ska ha en bla forknippning och allra helst till vatten. Namnet ska ga att uttala pa Engelska sa Mike kan uttala det. 

Denna tjej kommer bli min inomhusterapikatt sa hon ar otroligt viktig for mig. 

Smurfan/Smurfette ar ett stort nej trots att det ar troligen det blaaste namnet som finns. ;)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

VildaVittra
0

Vår planet är ju blå, så Tellus?

======================================

Neytiri kanske?

Safir är en blå ädelsten.

Annars finns ju namnet Bleu.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
3

Men vad konstigt. Var kom de där stora bokstäverna ifrån? 🤔

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

ebbamedruby
1

Indigo är väl en slags blå färg? :) Fast det kanske passar bättre till en hane. 

I i en gruva som heter Pretoria hittades världens största blå diamant.

Azura betyder "klarblå himmel" på japanska. (Och "azul" betyder blå på spanska".

Sinine betyder blå på estniska.  :)

Cahira
0

Fina forslag, tar garna emot fler! :)

Flöffo
0

Tello (från Tellus som #1 föreslog) är ju gulligt. :))

//Flöffo

Cahira
2

Ibland ar svaret rakt framfor nasan. Hennes namn blir Owatonna (smeknamn Tonna). :)

The name Owatonna is from a legend; Chief Wabena heard of the curing waters called minnewaucan. His daughter, Princess Owatonna, was very frail so he moved his tribe to the site of the natural springs on the banks of Maple Creek. Princess Owatonna drank from the springs daily and recovered her health. Her kindly spirit hovers near the bubbling waters and beckons weary travelers to pause in the beautiful valley and drink of the magic waters. It is actually true that for hundreds of years before the arrival of the first white settlers, Native Americans camped on the banks of a river they called "Ouitunya," which means "straight" and is today the name of the major river in Steele County. Mineral Springs Park is now on this site and contains a statue of the Princess Owatonna and visitors can see the springs and drink the water that saved Princess Owatonna. 

Owatonna ar en smastad nara oss, men jag har alskat det namnet sedan jag kom hit. :) 

The community was named after the Straight River,[5] which in the Dakota language is Wakpá Owóthaŋna.