Utekatter iFokus

Utekatter

Etikettallmänt
Läst 1449 ggr
Emelie-E
0

Bråkande grannkatt

Vad kan man göra när det kommer en katt hit som bara bråkar? Den katten, som jag tror är en hane och även okastrerad bråkar med båda mina katter och med katten som bor i huset bredvid. Finns det något man kan göra? Vill inte få hem en trasig katt rätt som det är :/

VildaVittra
2

Vattenslangen är faktiskt ett väldigt effektivt motmedel. 

En annan väg att gå är att lokalisera ägaren, ifall katten är okastrerad, så kan bråken minska i omfattning om man kastrerar den.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Jassan
2

Min ena katt blev biten av grannkatten så jag fick åka in o sy min katt.😕

Funderar på att prata med grannen men vet inte riktigt vad jag ska säga? Funderar

Så jag nätade in min bakgård istället, nu kan inte grannkatten komma åt henne mer.👍

Samtidigt som jag  schasar iväg grannkatten då den kommer hit….sprutar lite vatten på den oxå o säger till att han inte är välkommen då han ska bråka. 🤪

https://jazzans.wordpress.com/

Emelie-E
0

#1 Någon vattenslang har vi tyvärr inte då vår kran på utsidan troligtvis har frusit sönder en vinter, så startar man den sprutar det vatten åt alla håll och kanter :P Har dock testat med att spruta lite vatten på den med sån där sprayflaska men det är svårt när man knappt aldrig ser den utan bara hör när han bråkar med mina katter. Att hitta ägaren här kommer vara svårt då det är ett rätt stort område. Men har väl funderingar på om man ska sätta på honom ett halsband om tillfälle ges och skriva namn och nummer på och be dem ringa. Men då är också frågan, vad ska man säga? Tänk om de blir jättesura och absolut inte lyssnar? #2 Usch vad hemskt :( Stackars katt :( Hade också gärna hägnat in och fixat, men när man ingen trädgård har utan bara en stor altan så känns det inte så roligt för katterna och inte för oss människor heller som får sitta i som en bur när man vill vara ute. Och sonen på tre år som älskar att springa omkring ute hade det inte funkat för :/ Jag vill ju inte behöva stänga inne katterna bara för att den katten kommer hit och bråkar..

VildaVittra
5

#3 Om de blir sura så har du ju i alla fall försökt den vägen, jorden går inte under för några nedvända mungipor. Var dock beredd på att höra att dina är där och startar bråk dom med. 😎

Dags att laga vattenkranen?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

vindfrost76
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag säger samma sak:) spruta vatten på katten/häll vatten på katten.med blom spruta,vattenslang,eller pet flaska.Det skadar inte katten men han tycker det är obehagligt .

vindfrost76
1

Eller ta en hink vatten

Emelie-E
0

#4 Eftersom vi bara hyr, så är det fastighetsägaren som får fixa kranen och han gör inte många knop. Och skulle vi få för oss att fixa den ändå, så lär det blir först nästa år. #5 det dumma är att katten visar sig inte för mig längre (lyckades spruta vatten på den en gång). Jag bara hör hur de bråkar och självklart är det på ett sådant ställe där jag har noll möjlighet att springa efter med vatten. Men ser jag honom så får han vatten på sig fortare än kvickt! Så har alltså inte heller lyckats få på honom något halsband.. Han försökte gå in/var inne hos min granne igår (bor vägg i vägg) och skrämde livet ur deras katt. Hon blev så rädd att hon kissade ner sig och sprang och gömde sig. Och det är inte likt henne, hon är en riktig tuff liten dam som vet vad hon vill.