Utekatter iFokus

Utekatter

Etikett: kattnyheter
Läst 4786 ggr
VildaVittra
1

Få vill ha en svart katt

På SVTs hemsida kan man läsa om att få vill ha en svart katt, själv föredrar jag svarta djur då väldigt många av mina kläder är just svarta. Vilken färg på katter föredrar du?

http://www.svt.se/nyheter/sverige/svart-hitta-hem-at-svarta-katter

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[JeanetteK]
1

Jag har fem katter varav fyra är svarta. Och en svart hund. Så jag har inget emot svarta djur. 🙂

[Wolf.]2
0

Fy vad tragiskt,just nu är två av mina svart men med lite vitt på.Har haft en helsvart och har aldrig tänkt i dom här banorna för det är ju katten man älskar och tar till sig inte beror det på färg för alla är lika underbara oavsett färg ❤️

Vilka dåliga värderingar en del människor kan ha,blir riktigt bestört och berörd av det här för det trodde jag verkligen inte😕

Flöffo
0

Min drömkatt är en svart katt, fast kommer antagligen aldrig skaffa en. Tycker dom är jätte fina. :)

//Flöffo

Dumpuck
0

Jag går på personlighet, inte färg. Men vår första katt var svart, min första egna var svart. Vår 3e var svartvit, min faster har svart katt och min mor har en svartvit.

Jag bryr mig inte så mycket om färg, för mig är personligheten viktigast. Men jag gillar flerfärgade, sen om de är svartvita eller vad för färg det är i - det spelar ingen roll. Har inga problem med enfärgade heller.

tlover
1

Färgen spelar inte roll, jag håller däremot med att svarta katter ofta blir dålig på kort. ofta ser man bara en svart blob på bilden då vi fotar Gimla

l'm back

Jassan
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en svart katt. Jag har haft flera svarta katter. De har alla varit katter i behov av hjälp o jag har tagit hem dom utan att tänka på dess färg.Fast jag gillar svarta katter….jag gillar alla katter😃

Men håller med om att svarta katter är svåra att fota. En bild gör jättemycket, o är en stor fördel då man vill adoptera bort katten. Många av mina vänner har svarta eller svartvita katter. Undrar om det är den mest vanliga färgen på en katt?? 

Här kommer en av få bra bilder på min svarta pälskling.

https://jazzans.wordpress.com/

cattisa
0

Jag har en svart katt honkatt med vita tecken. Hon är vackrast i hela världen! Både till utseendet och till personligheten. Gladare och snällare katt finns inte.❤️

Fast när vi var på gång och letade katt i vintras hade vi tänkt oss en bruntabby hankatt. 😃 Som tur var ändrade vi oss snabbt när vi fick höra att "vår" katt behövde ett nytt hem.

Jag kan tänka mig att många tycker att alla svarta katter ser likadana ut. (Det gör de ju inte när man lär känna dem.)  Men då borde det vimla av helvita enfärgade  katter på katthemmen också kanske…

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

uz00x
2

konstigt, hela min uppväxt har svarta katter varit de finnaste för mig, en dröm katt helt enkelt :o

Wony
1

Jag vill någon gång äga en helsvart katt, eller en med lite vita tecken. Sedan är självklart personlighet viktigast.

[MikaelaR]
1

Jag hade en svart katt när jag bodde i villa minns att jag var stolt över den färgen :)

Maria
9

Jag adopterade en svart katt från Göteborgs katthjälp i december och vi valde en svart bara för att jag hört att de var dåligt eftertraktade.

Nu är han visserligen "innekatt" med tillgång till 100 kvadrat inhägnad trädgård.

/Maria

Maria29
1

Jag har en svart greyhound (vilket inte är lätt att placera för dem på Irland då de försvinner i mängden)och en svart/vit stallis. Jag tycker om alla färger på djur så hos mig är alla välkommna.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

vindfrost76
2

Svarta katter är värdigt vackra! Har 2 svarta katter.Självklart måste katten välja dig först,och kemin stämma.

vindfrost76
3

P.s. alla katter är vackra och underbara:)

Jassan
1

#14  👍 Håller med dig!!!❤️

https://jazzans.wordpress.com/

Cahira
3

Jag älskar blå katter, men tycker svarta är så vackra. Små pantrar!

Så Midnights son fick heta Bagheera. Är man panter så är man! Första bilden är Midnight som liten och sista är lilla Bagheera :) Båda två har stulit mitt hjärta totalt! 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2

#16 Så söta! ❤️

mallacalla
3

Jag har en svart katt m. vita tecken , en svart hund och en svart häst :)   ( Plus en 10 v. kattunge som är vit/grå/brun och en ettårig ljusfux haflingerhäst )

[Bananpudding]
0

Jag har läst det där om att svartvita katter är minst populära. Jag förstår inte det, det är personligheten som betyder något. Inte själva färgen.

lollynonna
0

vi har en helsvart långhårig katt. alla i byn vet vem hon är😃 hon brukar följa med på promenader,och ibland förfölja folk hem till sig…

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Silvestris
0

Jag förstår det inte. Svart är både vackert och praktiskt. Folk vill väl gärna ha något något unikt, lite speciellt.

jnielsen
0

Har nu i sommar tagit hand om en kull på fem hemlösa kattungar och detas mamma. Tre blåa ungar och två svart och vita. De svart och vita har inte haft en enda intressent.

luckysheltie
4

Jag tycker alla katter är fina men jag gillar just särskillt svarta och svart/vita. Har en svart/vit bondkatt här hemma.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Cahira
0

Åååh vita tossingar… Precis som bortgångna Frostbite..

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Evelina!
0

3/4 katter här hemma är svarta, dock bara två som är helsvarta - den tredje är svartvit. Tycker om svarta djur och särskilt svarta katter är ju fenomenalt fina!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

[Sabina]
2

Här är vår svart-vita skönhet ❤️