Utekatter iFokus

Utekatter

Etiketthälsa-skador-och-sjukdomar
Läst 705 ggr
WinterPrince
2014-09-01 13:59
0

Försäkring

Jag fick min förnyelse av min katts försäkring härromdagen. Premien hade stigit med nästan 250kr!

Så nu undrar jag vad ni har för försäkringsbolag till era katter.

Sen undrar jag om jag ens kan byta försäkringsbolag, provade fylla i på en sida och de försäkrade inte katter över 6år. Min dam är född 2006.

Hur gör ni med era katter som "börjar bli till åren"? (fast jag tycker inte 8år är så mycket egentligen)

Fridaaaa
2014-09-01 14:03
0

Folksam. Tycker att de är bäst.
Tyvärr som med flertalet andra bolag så sänks ju beloppet efter 7-8 års ålder men bara ner vill viss summa & jag känner att det inte gör mig någonting, trivs med mitt bolag än så länge

Gäller inte det nyförsäkring? Hör med dem :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
2014-09-03 13:07
0

Vi har inte försäkring på vår katt (har buffert istället) men när det gällde försäkringen till hästen vi hade (veterinärvård är ju dyrare för hästar) så var det mycket billigare att fortsätta med försäkringen som hästen hade eftersom han var så gammal (18 år) och jag gissar att det skulle kunna vara samma för katter (dvs billigare att ha kvar samma bolag än att skaffa nytt) men jag kan ha fel.

Men så är det med de flesta djur tror jag, det är dyrare och svårare ju äldre dom blir.

l'm back

VildaVittra
2014-09-06 21:58
0

Jag har även jag en buffert istället på smådjuren.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Wony
2014-09-06 21:59
0

Vi har Folksam och är supernöjda. Kunde inte vara bättre, tycker vi.

[Daisy-Moa-Elsa]
2014-09-07 15:57
0

Jag har Folksam och min premie har inte stigit markant på  något vis de senaste åren och då är mina katter födda 2005 och 2006. Aldrig varit några ersättningsproblem från Folksam de få gånger jag, tack och lov, behövt använda mig av försäkringen så mycket nöjd med dem.