Farorna med nyfikna katter
http://www.bt.se/nyheter/ulricehamn/katter-kom-at-spisreglage-startade-brand(4436772).gm
har ni brandsläckare hemma (och kan använda dem) o vad har ni för spis typ
själv kan jag säga ja och kan använda brandisen via utbildning jag fick för heta arbeten.
och så har man induktions spis så inte så stor risk att katten startar brand via den iaf
Tyvärr ingen släckare, det är något som jag faktiskt borde skaffa. Speciellt efter att jag fick elfel i spisen för ett par år sedan och vaknade med huset fullt av rök. Dessutom så sätter mina raringar på vattenkokaren som inte slår av om den är tom, men där har jag lärt mig att inte sätta den på "hållaren" om jag inte ska koka vatten.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Vi har flera brandsläckare hemma men jag är osäker på trycket på alla förutom en (som har bra tryck) + en brandfilt.
Jag kan använda den men mer övning skulle väl inte vara fel.
Däremot så bor katten ute så så stor brandrisk tror jag inte hon är 🙂sen har vi induktionshäll också men skulle nått magnetiskt stå på spisen skulle det ju kunna börja brinna ändå.
l'm back