Missnöjd katt
Sitter här och försöker roa en mycket missnöjd katt🤪
Den lilla damen har varit i slagsmål så det vart en tur till veterinären igår då hon blivit biten över armbågsleden och hade jätteont. Så nu är det dränage och tratt som gäller. Tratten slipper hon på dagarna när jag är hemma men hon är sååå missnöjd med att inte få gå ut. Inte bryr hon sig om mina försök att roa henne heller…
Inte lätt alla gånger det här😃
Hur reagerar era katter vid sjukdom/skada som tvingar de vara inne?
Medarbetare på Utekatter iFokus
När jag kastrerade två honkatter ägnade de sina vakna stunder (de höll på att vakna upp ur narkosen) åt att försöka forcera den låsta kattluckan. De var för söta när de ramlad på sidan om de lyfte en tass från backen.
Veterinären hade sagt att de skulle vara inne tre dagar, efter ett dygn hade de fått tillräckligt med kraft för att bända upp luckan.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Ja det är inte lätt. En av mina andra katter är en utbrytare, jag hade glömt öppna luckan för utgång och han slet loss hela ramen och luckan för att komma ut.
Bara jag dragit dränet om ett par dar får hon gå ut igen men nu får hon allt stanna inne. Ganska kul så sura de kan se ut😃
Jo, de är ju inte som hundar som glömmer bort att man varit elak mot dom om man ger dom en godisbit. En katt tar godisen och fortsätter sedan att blänga på en. 😎
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Här har vi ett stort problem det är att Bamse vägrar gå på lådan så den gången jag ville att han skulle hålla sig inne 2 dagar (efter vart i slagsmål) fick man ta ut han i selen och långlina för att "rasta". Han har 1 ny låda och två andra som han har gått på tidigare men han anser att det är bättre o bajsa ute.
(han sluta i somras med gå på lådorna kanske blir dom mer intressanta när snön har kommit, inte vart med om en katt som anser att en ren o torr låda är onödigt innan)
Vår Rosita protesterar när hon måste ha tratt eller inte får gå ut. Hon är så enormt vig så att båda gångerna hon behövt operera benen så har hon stuckit in benen i tratten, hon måste ha jätte stora trattar för att det inte ska hända vilket gör att hon inte kan äta ur matskålen med tratten på för att hon inte når ner till skålen… När vi tvingades stänga in henne i ett utrymme utan möjlighet till hopp (hade skadat benet…) så protesterade hon genom att jama konstant, riva och bita alla som försökte vara snälla och kräkas på alla dynor & kuddar mm… Hon vägrade även att gå på toalådan om inte vi var där, hon "kunde" inte ha tratten på då heller…
Du kan öppna ett fönster försiktigt och låta henne sitta och "lukta" på luften en stund och titta ut :) Öppna självklart bara lite, med spärr, så katten aldrig kan komma ut på något sätt. Man kan också klippa en tratt av ett sittunderlag som man brukar använda utomhus (som är cirka 1 cm tjockt) som dom kan ha på sig. Då kommer dom lättare åt att röra sig, men den kommer inte att komma åt armbågen :)
Jo tack, min huligan på 8 år blir galen när hon inte får gå ut. Förra veckan så sprang en räv förbi här på gården och då höll jag henne inne då jag är lite nojig. Då gav hon sig på först soffan och skulle klösa, sedan försökte hon misshandla julgranen och till sist så gav hon sig på hundarna här hemma som med all rätt blev rätt förvånade 😃
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#6 Tack för tipset men Freja är nu återställd sedan länge och ute och springer för fullt igen.
Jag tog bort dränet efter 3 dagar och på den fjärde fick hon börja gå ut igen. Det var en mycket lycklig katt som äntligen slapp ifrån sovrummet:)