Utekatter iFokus

Utekatter

Etikettallmänt
Läst 1744 ggr
VildaVittra
2015-02-11 20:59
0

Vilken rang?

Vilken rangskala har medlemmarna i ert hem enligt er katt? Är du överst eller lägst? Har hunden ens rätt att andas eller är det katten som inte får gå på golvet?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cahira
2015-02-12 01:50
1

Vi har det rätt neutralt tror jag. 🤔 Fast alla hundar och katten vet att min mat är MIN. Jag morrar om dom kommer för nära. 😇

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

kattöga
2015-02-13 10:26
0

Jag är bra när dom behöver beskydd, men jag är nog lägst i rang iaf, eftersom dom bestämmer att och när jag ska ge dom mat och om dom vill att jag ska följa med ut osv. Jag är tjänaren. Jag bestämmer ingenting. 

Min man står högst i rang hos hankatten dock. Ingen katt bestämmer att han ska serva dom.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

tlover
2015-02-13 10:40
1

Här tror jag det är

Hönsen, Gimla, min man, jag, kaninerna och Ylva sist (vet ej vilken som är riktigt lägst, kanske har dom delad sistaplats).

Hönsen är högst för dom är läskiga och säger ifrån.

l'm back

Calcifer
2015-02-13 12:33
0

Jag har definitivt högst rang hemma, men kissen ligger inte långt under. Jag ser mig som flockledaren, men mer som en mamma än en ägare. Men när jag säger ifrån - de få gångerna jag behöver det - så räcker det med ett "nej" i lägre tonläge för att han ska gå undan eller sluta. Men nu har jag inte så många regler heller. :P

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

kattöga
2015-02-13 12:39
2

#4 Så gör mina katter också, men jag tror att dom bara lurar mig……. 😉 Inte så många regler här heller :) 

Ibland tror jag att hankatten står högst i rang nu. När jag inte gav honom mat fort nog så sprang han ut och knep en fågel, kom in, la den bredvid den tomma matskålen, jamade på mig och sa åt mig att "så här ska du göra!"

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

VildaVittra
2015-02-13 12:42
4

#5 Du har missförstått katten, det han säger är "Kommer min mat försent igen kommer jag göra detta med dig". 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

kattöga
2015-02-13 12:46
0

#6 😮

Meeow! 

Calcifer
2015-02-13 12:53
2

#6 Har nog rätt, jag skulle sova med ena ögat öppet om jag var du. ;)

Jag minns när jag spenderade somrarna hos min föredetta styvpappa (men som i princip var min pappa i 10 år, så vi stod varandra nära och gör det fortfarande trots att han och mamma är skild, plus att de har ett barn gemensamt, min lillebror, så kontakten finns ju där) och råkade somna med sovrumsdörren öppen. Då fick man finbesök mitt i natten av deras ute/innekatter och fick höra dem leka och döda möss i sängen. Ibland vaknade man med typ en mussvans på huvudkudden. Kändes lite som att de blev planterade där med flit, för att visa vart skåpet skulle stå, hahaha. 😃

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[JeanetteK]
2015-02-14 13:38
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har fem katter varav två alltid är ute. Enligt Missan som är äldst så är hon högst i rang, sen kommer sonen, sen kommer de andra två katterna som är inne mest sen jag och maken, sen ingenting i många många trappsteg, sen hunden och sist de två stallkatterna. Nåde dom om dom kommer i närheten av henne.

[Lovisaan]
2015-02-14 15:54
0

#9 Din misse verkar vara på väg in i drömmarnas land!😃