Katters förhållande till dörrar
En sak jag inte begriper mig på med katter är att trots deras höga intelligens, så lär de sig aldrig att deras svans kan klämmas om de stannar precis utanför dörren på vägen ut. 🤔
Vad är det med det beteendet egentligen?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Har aldrig varit med om att mina katter har gjort det. :D Deras svansar brukar alltid stå typ spikrakt upp innan de ska ut. :)
tror det har att göra med fenomenet putta ner allt dyrt från hyllan, som hemma när man va liten massa tavlor o sånt som stod mitt på hyllan och pappas system kamera som stod mot väggen uppe på hyllan gissa vad som låg trasigt på golvet 😛
Min katt stannar också nästan alltid i dörren på väg ut och står och spanar lite innan hon går iväg. Det känns som att hon tänker att "så länge svansen fortfarande är inne kan matte inte stänga dörren och jag kan fortfarande ångra mig och gå in igen om jag vill". - Det är ingen ko på isen så länge rumpan är kvar iland. 😃
"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen
Är det inte kattens förhållande till svansen som det är nåt knas på?
Min hona riskerar inte bara att klämma svansen, hon riskerar att klämmas hela hon. Hon sätter sig med framtassarna utanför och baktassarna innanför dörröppningen. Sitter där för att spana in läget, vädret och vaddetnuär hon spanar in, innan hon bestämmer sig för om hon ska va ute eller inne. Oftast bestämmer hon sig efter väldigt lång tid🤔, då blir det kallt inomhus under tiden så här års………
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
#4 Haha, känns igen. var det för kallt ute så snodde kattgubben om vid dörren och angrep mina fötter istället.🤔 var väl någon slags avreaktion för att det var för kallt ute.
Knas katt ❤️