Päls
Fäller era utekatter mycket nu? Tycker jag bara behöver nudda i Max så flyger det päls överallt…
"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm." Abraham Lincoln
Hu, ja.
Vi har tre stycken katter och det ligger tyvärr pälshögar lite här och var, trots dammsugning
Suck. Bra att man inte är ensam om eländet. Tycker inte det var så här eländigt i fjol, men kanske har jag förträngt det :)
"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm." Abraham Lincoln
Jodå, och det gör hunden också så det blir en del päls på golvet och överallt annars.
Jaa, man har ju inga sysselsättning problem om man säger det så…
Jaaa! Funderar på att sluta dammsuga, då får vi snart heltäckande mattor på våra kalla golv! Mysigt! 😉
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Bra idé!
Både katten och hunden fäller päls så det yr just nu. Jag får en känsla av att om jag samlade ihop all fälld päls så skulle det räcka till flera hundar och katter. Rent logiskt borde de snart vara helt skalliga, men det ser faktiskt inte så ut på dem.
"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen
Jaa du, jag fattar inte. Borstar Max minst en gång om dagen ändå lossar det hur mycket päls som helst.
Haha jodå både katter och hundar och hästar och kossor. Är bara åsnan som inte börjat fälla än. :)
Jag ser ut som en fäll såhär års! 🤪
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#9 Cahira
Man kanske skulle skaffa sig en liten åsna istället för katt nästa gång 😃. Hur är de när det gäller jakt på sorkar och möss tro? 🤔
"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen
#10 Haha! Mja hon kommer fälla men hon börjar mycket senare på året. 😃
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Grannkatterna kommer gärna förbi och delar generöst med sig av sitt fällhår. Mina mörka jeans brukar se ut som pälsbyxor nertill när vi har hälsat… Jag fäller förresten också alltid en del just den här tiden på året 😃, har fått rådet att äta B-vitaminer men det hjälper inte.