Lord Elronds tråd
Den 5:e februari flyttade en stilig ettårig kille in hos mig. Han är väldigt mysig men väldigt försiktig också, då han precis lämnat sin mamma och sitt hem för första gången någonsin. Han är okastrerad men den 17:e ordnas det, samt vaccinering och id-märkning. Han är en helt vanlig huskatt, och visserligen innekatt (jag bor på femte våningen, så vida jag inte skaffar fallskärm eller bygger en hiss så är det nog bäst så) men jag hoppas det är okej att jag presenterar honom här ändå.
Sen var det ju det med namnet… jag har verkligen jättesvårt att hitta "rätt" namn till honom. Har en lista med förslag, men då han fortfarande är försiktig av sig så har jag inte fått se någon direkt personlighet - om den nu inte är så att han är försiktig helt enkelt.
Mina förslag just nu är:
Merry
Pippin
Smaug
Aslan
Sirius
Sméagol
Gordon Ramsay
Eller något annat lika nördigt. :P
Ni får gärna hjälpa till att ge min fina katt ett namn, kan ju inte kalla honom för "katten" resten av hans liv.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Men åååh vilken snygging!! Merry eller Smaug rycker jag skulle passa perfekt på denna förtjusande kille!
Ja otroligt snygg, älskar röda katter!
Merry är fint, och Smaug med. Jag tror mitt problem skulle bli med Smaug - hur ska det uttalas? Kan andra uttala det? :P
Morris, Bamse, Röding, Roffe, Rödis, Mulle….
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Han ser ut som en Fenix, en ny chans som rest sig ur askan.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
I så fall gillar jag engelska ordet bättre, Phoenix. Eller så skulle jag döpa honom till Fawkes, vilket var Dumbledores fenix namn.
Åh vad stilig han är! 😗
||My Love For Animals Is Immortal||
Jag tycker Aslan passar honom jättemycket!
-
Jag känner en katt som liknar den där, hon heter Chili, fast jag kallar henne för Räkan.
Friskt kopplat är hälften brunnet!
#9 Jag har en röd katt som heter Curry, det är också ett bra namn på en katt.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Åh, han är verkligen superfin! Riktigt tjusig! Har också en röding hemma och han heter Dexter, ett namn som passar honom som handen i handsken. 😉
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six
För många bra förslag, huvudet exploderar och snart får han väl fem namn istället för ett haha. När han myser med mig så tänker jag Merry, men när han sätter sig sådär ståtligt och kollar ut genom fönstret känns han som en Aslan.
Egentligen tänker jag "Remus" så fort jag ser honom, men då jag redan haft en katt som hette Remus känns det elakt på något vis.
#12 Remus tvillingbror hette Romulus.
Kanske ska döpa honom till Satan eller Diablo eller Beelzebub eftersom helvetet tydligen är min lägenhet. 😃
Hahahaha, eller syndaren i och med att han tydligen ska genomlida skärselden.
The Lord (of the rings)
Mount Doom "Doom"
Vulcano aka Vulcan (så har vi trekkie på samma gång xD )
Var tvungen att wiki lite för minnet är så dåligt. xD
The One Ring was lost when Isildur was attacked by Orcs. Isildur tried to escape, but he was killed when he lost the Ring. In the Third Age, the Ring was found by the Stoor hobbit Déagol, who was killed by his friend Sméagol over the Ring. Sméagol went to live under the Misty Mountains, where he kept the Ring for five hundred years, and he became known by the name Gollum.
Så.. Orc, Isildur, Deagol, Smeagol, och såklart, Gollum. ^^
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
(jag tycker fortfarande second-breakfast aka seco eller secofast) xD
Tyrion? Det kan vara lite roligt ironiskt, med tanke på hans massiva storlek (han ser åtminstone riktigt stor och ståtlig ut!), samtidigt som det är en fin blinkning till GoT. Annars ser han helt klart ut som en Sir eller Lord.
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six
Nu har vi haft en lång mysstund då han somnade i knät, och då kom det. Namnet.
Lord Elrond.
Fanns inte ens på listan, men det är hans namn, jag sa det en gång och genast öppnade han ögonen och bara stirrade på mig. Tråden får gärna döpas om till "Lord Elronds tråd" då den nu kommer bestå om uppdateringar istället för namnförslag. :D
Fixat!
Funderade på att lägga till:"…och livet med hans nya undersåte"😎
Hahaha. 😃
Grattis till ett fint namn!❤️
Tack. :D
Perfekt namn! Grattis till Lord Elrond! 🌺
Jag verkligen älskar hans namn. Passar perfekt! ❤️
Tack! Jag älskar det också. Idag låg vi igen och myste i soffan. Och han har mer självförtroende nu, går omkring i lägenheten, använder både lådan i badrummet och den nedanför hans katträd. Nyfiken, kollar läget här och där. Ligger ibland i fönstret, ibland i trädet, ibland på köksstolen. :D
Gud vad härligt! ❤️
Nu är snyggfisen inlämnad för kastrering, vaccinering och id-märkning.
Skrev nästan "avlivning", för jag är otroligt övertrött och hjärnan vandrade tillbaka till då kvinnan bakom disken tyckte mitt namn var underbart, men när jag sa "jag tänkte döpa honom till Sirius först, men om jag hade blivit tvingad att avliva honom… det var ju Bellatrix som dödade Sirius i Harry Potter så…"
Så för att göra det tydligt, han ska inte avlivas, jag är bara trött som fan. xD
Hoppas att allt gått bra!
Det har gått fint. Han är som väntat hängig men har ätit och druckit och varit på lådan och ligger nu och sover i trädet. Han ville först inte acceptera att han var groggig och vinglade omkring i lägenheten tills jag tog upp honom i knät så han skulle vila istället. Och efter att han ätit första gången så låg han med huvudet i skålen en stund innan han orkade flytta på sig. xD
#30 Jag ska ha lika kul imorgon med Bjära. 🤪
Man känner sig ju lite småelak som inte kunde låta bli att fnissa när han vinglade omkring som om han druckit några dunkar vin. 😎
Lycka till med Bjära!
Så skönt att allt gick bra! Man känner sig (eller åtminstone jag gör det) alltid som den där tråkiga nyktra i sällskapet som har ansvaret över att passa ett fyllo när katterna vaknar efter narkos. 😃
När Garion blev kastrerad och hade sovit i några timmar efter han kom hem så tog han sig upp på en byrå i hallen och satte sig där, ovanpå modemet med huvudet hängande in mot hörnväggen. Och satt där i evigheter!
Tror han sörjde förlusten av sin manhood eller nåt. 🤐
Ja, Elrond gav mig en blick som sa "du ska fan få igen för det här" när han satt vid matskålen och inte kunde resa sig upp på en gång. 😮
😈
Precis gett förra ägaren en lång uppdatering kring Elrond, då hon var jätteintresserad av att få det och såklart har jag noll problem kring det. En katt jag omplacerade (pga att han blev för mycket för min katt som visade sig vara dement) bor hos en underbar karl som jag är vän med på FB och att få uppdateringar som visar att han är otroligt lycklig där gör en varm om hjärtat. Då vet man att man fattade rätt beslut liksom. :D
Elrond är så mysig, en riktig gospropp. Men är jag den enda som kan älska min katt gränslöst och ändå ge den vad många skulle kalla "elaka" smeknamn? Alltså, ibland kan jag typ ligga i sängen och supermysa och säga saker som "din lilla pissnisse, är det mysigt?" osv. 🤪
#38 Nä då, mina djur har massor av fina namn som bajsmeister, skitungen och gaphals.
Puckohund är vanligt för mig, och knäppkatt. :)
Nu är en furminator på väg hem till mig, äntligen, så snart kan jag gosa katt igen utan att bli helt täckt i katthår. Han får fortfarande ligga i knät när jag ser film, men bara ovanpå täcket och jag småklappar honom helst bara. Annars måste jag byta kläder, rolla hela soffan, och dammsuga efteråt. När jag väl fått ut allt hår från näsa och mun, dvs. 🤐
Funderar för övrigt på att fasa ut en av hans kattlådor då jag hatar den. Det är en sån där liten, med låg kant, typ mest passande för en kattunge. Fick med den då jag köpte honom. Han har inga problem med att använda nya kattlådan som har huv och lucka och är mycket större, lättare att städa, och naturligtvis sprider mycket mindre sand. Och sen hålla ögonen öppna efter ett specialerbjudande på en ny låda i samma stil då jag gärna har mer än en låda för hans skull. Men jag är så less på den lilla lådan som man inte kan ha mer än några cm sand i för då flyger det åt alla håll och kanter eftersom Elrond är en ordentlig grävare…
Har tagit bort den kattlådan nu och Elrond verkar inte bry sig.
Däremot fick jag några kattleksaker tillbaka från mamma som hon hittat sen jag hade katter tidigare och ena leksaken - en råtta - blev han helt galen över och lekte som en idiot med fram och tillbaka i lägenheten tills han ville ha gos istället. Haha, söta katten, alltså!
Åh! ❤️
Lord Elrond fäller som en idiot. Hade en vän här som inte lyssnade på min varning och gav honom en ordentlig mysstund och sen skrattade jag åt att han fick borsta bort massvis med hår från byxorna. xD
När jag myser med honom nu får han bara ligga ovanpå täcket och direkt efter rollar jag det och skakar det ut genom fönstret för att få bort hår. (Alltså, jag myser med honom när han är på golvet eller i trädet också, men jag menar när han ligger i knät.)
Sparar du håret så kan du ju få ihop till en helt ny katt. Eller spinna det och sticka dig själv en mössa. 😎
Det är nog faktiskt på den nivån. Sparar jag håret från Elrond nästa gång det blir en genomborstning kan jag nog sätta ögon på den och ha en helt ny, liten katt. :P
En tyst en dessutom, som inte välter ner blomkrukor eller vässar klorna på soffan. 😎
Och som inte fäller hår för då slutar han existera. 😎
😂 Perfekt ju! Att ingen kommit på det tidigare.
Underbart! 😂